Robiąc zakupy w markecie lub na targu nie tylko zwracamy uwagę na to, czy wybór jest odpowiednio duży, ale przede wszystkim chcemy mieć pewność, że zakupiony towar będzie atrakcyjny, funkcjonalny oraz bezpieczny. Z drugiej strony zapewne nie wszyscy konsumenci wiedzą, co to właściwie oznacza i jaką pełni funkcję na co dzień. Przeczytaj zatem już teraz, aby potem nie kupić przysłowiowego kota w worku.
Wytyczne związane z bezpieczeństwem produktu znajdziemy w przepisach prawnych – regulowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – jednoznacznie określających, czy dany produkt spełnia wszelkie wymogi odnośnie jego bezpieczeństwa. Na tej podstawie można określić, czy dany produkt dostępny w sklepie jest bezpieczny, czyli nie stwarza żadnego zagrożenia podczas dalszych warunków jego użytkowania np. w domu bądź biurze. Ponadto, aby ocenić, czy dany produkt rzeczywiście jest bezpieczny, trzeba zwrócić szczególną uwagę na takie jego cechy, jak:
Warto również wspomnieć, że główna odpowiedzialność za bezpieczeństwo produktu spoczywa na jego producencie, czyli przedsiębiorcy wykonującego działalność gospodarczą, który wprowadza dany towar na rynek. Jego nazwisko, nazwa firmy, znak towarowy lub inny symbol tego rodzaju znajduje się na każdym produkcie dostępnym w sklepach na terenie całego kraju. Natomiast w przypadku jakichkolwiek uchybień i uszkodzeń towaru można złożyć skargę do Inspekcji Handlowej, która zajmuje się kontrolą odnośnie przestrzegania określonych wymogów.
Zapewnienie bezpieczeństwa produktu to jednak nie wszystko – to zaledwie połowa sukcesu. Aby dany towar mógł trafić na półki sklepowe w stanie nienaruszonym, czyli dokładnie takim, jak w chwili opuszczenia hali fabrycznej, potrzebne jest również zastosowanie odpowiednich środków ostrożności na czas dostawy. Jak zatem zabezpieczyć produkty w transporcie? Oto kilka możliwości:
Zastosowanie odpowiednich środków ostrożności podczas transportu produktu jest zatem tak samo ważne jak jego bezpieczeństwo wynikające z przepisów UOKiK. Podstawowa znajomość tych zagadnień, a później konsekwentne ich przestrzeganie nie tylko przyczyni się do sukcesu handlowego producenta, ale również pozwoli uniknąć przykrości związanych z reklamacją lub zwrotem towaru.
Używamy cookies